.::Vihan NEWS::.

full(همچی)

.::Vihan NEWS::.

full(همچی)

اخبار هالیوود: «ساموئل ال.جکسون»، لوتر کینگ می شود

ساموئل ال.جکسون با بازی در نقش مارتین لوتر کینگ برای اولین بار در برادوی روی صحنه می‌رود...

به گزارش دنیای سینما , تهیه‌کنندگان نمایش «قله کوهستان» روز پنجشنبه با اعلام این خبر گفتند این بازیگر در این نمایش شب آخر زندگی لوترکینگ، رهبر جنبش حقوق مدنی سیاه‌پوستان را به تصویر می‌کشد.

این نمایشنامه را کاتوری هال، نمایشنامه‌نویس، روزنامه‌نگار و بازیگر نوشته است. «قله کوهستان» اولین بار سال 2009 در لندن روی صحنه رفت و در کمال ناباوری جایزه بهترین نمایشنامه را از جوایز لارنس الیویر برای این نویسنده زن به ارمغان آورد.

گفته می‌شد هالی بری، بازیگر سیاه‌پوست برنده اسکار برای فیلم «ضیافت هیولا» در این نمایش همبازی جکسون می‌شود و نقش خدمتکار مرموز متل را بازی می‌کند، اما تهیه‌کننده نمایش اعلام کرد «وظایف بچه‌داری» منجر به حذف نام او از فهرست بازیگران «قله کوهستان» شد.

این نمایش از زمانی آغاز می‌شود که لوترکینگ سخنرانی مشهور خود یعنی «من در قله کوهستان بوده‌ام» را ایراد کرد و به اتاق شماره 306 در متل «لورین» رفت. این شب تا صبح آخرین ساعات زندگی لوترکینگ است، او روز بعد (آوریل 1968) ترور شد.

«قله کوهستان» از 22 سپتامبر در سالن «برنارد بی.جیکابز» روی صحنه می‌رود و افتتاحیه رسمی آن 13 اکتبر است.

جکسون بازیگر فیلم‌های معروفی چون «داستان عامه‌پسند»، «مارها در هواپیما»، «جکی براون» و «جنگ‌های ستاره‌ای» است. او برای فیلم «داستان عامه‌پسند» نامزد اسکار بازیگر نقش مکمل شده است.

پیشتر او با بازی در دو نمایش نوشته آگوست ویلسن که در جشنواره شکسپیر نیویورک روی صحنه رفت بخت خود در دنیای نمایش را آزموده بود. اخیرا فیلم تلویزیونی «سانست لیمیتد» با بازی او و تامی لی جونز براساس نمایشنامه‌ای نوشته کورمک مکارتی از شبکه اچ‌بی‌او پخش و با تحسین منتقدان روبرو شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد