.::Vihan NEWS::.

full(همچی)

.::Vihan NEWS::.

full(همچی)

اخبار هالیوود: وودی آلن چهار بازیگر فیلم جدید خود را انتخاب کرد

جسی آیزنبرگ، الن پیج، پنه‌لوپه کروز و الک بالدوین در فیلم جدید وودی آلن بازی می‌کنند که تابستان امسال در رم فیلمبرداری می‌شود...

به گزارش دنیای سینما , آلن این پروژه فعلا بدون عنوان را بر مبنای فیلمنامه‌ای از خودش کارگردانی می‌کند. جزئیات داستان هنوز اعلام نشده است.

لتی آرونسون همکار قدیمی آلن این فیلم را با هلن رابین تهیه خواهد کرد. جسی آیزنبرگ پارسال برای بازی در نقش مارک زاکربرگ موسس فیس‌بوک در فیلم «شبکه اجتماعی» برای اولین بار نامزد اسکار شد. او قرار است به همراه ملیسا لئو در فیلم «Predisposed» بازی کند.

الن پیج پارسال در «آغاز» کریستوفر نولان بازی کرد و اکنون فیلم «برتر» ساخته جیمز گان را آماده نمایش دارد. الک بالدوین این روزها مشغول بازی در فیلم «چرخش» است. او پیش این سال 1990 در کمدی «آلیس» با آلن همکاری کرد.

پنه ‌لوپه کروز هم سابقه همکاری با آلن را دارد و برای فیلم «ویکی کریستینا بارسلونا» (2008) برنده اسکار شد. او فیلم «دزدان دریایی کارائیب: روی امواج بیگانه» را آماده نمایش دارد که ابتدا در جشنواره کن روی پرده می‌رود و از 20 مه اکران می‌شود.

کمدی رومانتیک «نیمه‌شب در پاریس» تازه‌ترین ساخته وودی آلن، فیلم افتتاحیه شصت و چهارمین جشنواره فیلم کن است.

این فیلمساز 76 ساله در 1978 برای «آنی هال» برنده جوایز اسکار بهترین کارگردان و بهترین فیلمنامه غیراقتباسی شد و در 1987 نیز با «هانا و خواهرانش» اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی را برد.

معرفی فیلم های جدید (Sanctum)

 معرفی فیلم های جدید (Sanctum)

حریم                                                                        Sanctum

«شما که بدینجا قدم می نهید, از هر چه امید نام دارد دست بشویید.» دانته, کمدی الهی (دوزخ)

کارگردان:آلیستر گریرسون

بازیگران: ریچارد راکسبورگ - ایون گروفاد - رایس ویکفیلد - آلیس پارکینسون - جورج - نیکول داونز

مدت زمان: 108 دقیقه

درجه نمایشی: R

ژانر: هیجانی/ تعلیقی / درام

امتیاز: 6.5

محصول سال 2011

خلاصه داستان و توضیحات در دنیای سینما

حریم به ژانر فیلم های «انسان در برابر طبیعت» تعلق دارد; فیلم هایی که در آنها بقای ساده ی انسان و جان به در بردن او از یک وضعیت دشوار و خطرناک طبیعی, تماشاگر را دستخوش هیجان و اضطراب می کند. فیلم های خوب ژانر «انسان در برابر طبیعت» از حیث خلق هیجان و اضطراب هرگز هیچ دست کمی از فیلم های ژانر «هیجانی» نداشته اند.

جیمز کامرون سازنده ی تایتانیک و آواتار, یکی از تهیه کنندگان حریم بوده است و فیلم به جمله ی «محصولی از جیمز کامرون» آغاز می شود. در تبلیغات حریم نیز روی اسم کامرون تاکید زیادی شده است. سه بعدی بودن حریم و حضور کامرون در پشت صحنه ی تولید فیلم بلافاصله این انتظار را در تماشاگر ایجاد می کند که کیفیت سه بعدی حریم در حد و اندازه ی آواتار باشد. گرچه حریم به این توقع تماشاگر پاسخ مثبت نمی دهد اما تکنیک ها یا بهتر بگویم تکنولوژی فیلمبرداری سه بعدی فیلم در زیر آب, در حد بسیار بالایی است.
حریم براساس یک داستان واقعی ساخته شده. اندرو وایت که یکی از نویسندگان فیلمنامه ی حریم بوده, چند سال پیش به هنگام غواصی در غارهای تحت الارضی به همراه چهارده غواص دیگر برای مدت دو روز در یک غار گیر افتاده و قادر به خروج از آن نبود. فیلم حریم مایه ها و مضامین اصلی خود را از همین ماجرای واقعی گرفته است; هرچند که جزئیات خاصی بنا به ضرورت های سینمایی به قصه ی فیلم اضافه شده است.
فیلم گرچه دارای یک رابطه ی پدر و پسری است که هسته ی احساسی فیلم را به خود اختصاص داده, اما اصل کار در جای دیگری است: تلاش پنج انسان برای نجات جان خود از یک شرایط دشوار طبیعی و سرباز زدن آنها از تسلیم شدن در برابر یاس و نومیدی. در واقعی همین وجه فیلم آنقدر جذاب از کار درآمده که کلیشه های موجود در پرداخت کاراکترهای فیلم را به حاشیه برده است.

قصه ی فیلم درباره ی پنج کاراکتری است که در غارهای تحت الارضی «اسا -آلا» در کشور گینه ی نو گرفتار شده اند. این گروه برای یک ماموریت اکتشافی به منظرو کشف سیستم ارتباطی این غارها, که بزرگترین و گسترده ترین سیستم ارتباطی غارها در جهان ماست, به گینه ی نو رفته اند. رهبر گروه فرانک مگوئیر (ریچارد راکسبورگ) متخصص در اکتشاف غارهاست. جاش (رایس ویکفیلد), پسر 17 ساله ی فرانک که رابطه ی پرچالشی با او دارد, پدرش را در این سفر اکتشافی همراهی می کند. سه عضو دیگر گروه عبارتند از : جورج (دن وایلی), همکار قدیمی فرانک, کارل هرلی (ایون گروفاد), میلیاردر ماجراجویی که هزینه ی سفر را تامین کرده است; و ویکتوریا (آلیس پارکینسون) دختر جوان کوهنورد اما بی تجربه ای که نامزد کارل است.
تعارض های میان شخصیت ها به صورت فرمولی و کلیشه ای بیان شده, هرچند که این تعارض ها نهایتا تحت الشعاع تلاش و مبارزه پیگیرانه ی اعضای گروه برای نجات جان هایشان از آن غار مرگبار قرار می گیرد.
قدرت فیلم در توانایی اش برای به زور بیرون کشیدن تنش حتی از موقعیت های به ظاهر عادی و معمولی است. حس خطر و اضطرار هرگز در طول فیلم کاستی نمی گیرد; هرچند که متاسفانه عناصر دراماتیک فیلم چندان قوی نیست.

تعارض کلیشه ای پدر و پسر به یک نتیجه ی قابل پیش بینی ختم می شود. روابط میان دیگر شخصیت ها هم کم رمق از کار درآمده است. در واقع می توان گفت که توانایی آلیستر گریرسون, کارگردان حریم, بیشتر در حیطه ی آفریدن تنش و تعلیق در گودال ها و تونل های تاریک غار است تا آفریدن درام های انسانی.
فیلم عیب های دیگری هم دارد. موقعیت مکانی غار به درستی مشخص نشده و به همین دلیل تماشاگر تصور درستی از جهت ها و مسیرهای حرکتی به دام افتادگان در حفره ها و تونل های غار ندارد. به این ترتیب نمی توان به درستی یا دقیقا پی برد که در داخل این تونل ها چه اتفاقی دارد می افتد.
سطح بازیگری فیلم متوسط و معمولی است. فیلم با یک پایان بندی مناسب و حرفه ای به پایان می رسد و نهایتا این توفیق را پیدا می کند که به رغم تمامی ضعف ها و کمبودهایش, برای مدت 90 دقیقه تماشاگران را در تعلیق و اضطراب نگه دارد./

هرگونه کپی برداری از این مطلب یا سایر مطالب این وبلاگ بدون ذکر دقیق و بدون لینک منبع آن: دنیای سینما , خلاف قانون بوده , شرعا حرام می باشد و مدیر سایت حق پیگیری را برای خود محفوظ می داند.


اخبار هالیوود: اظهارات دیکاپریو درباره نولان و قسمت دوم فیلم سرآ

لئوناردو دی‌کاپریو در انتظار تولید قسمت دوم فیلم پر رمز و راز و علمی - تخیلی «آغاز» به کارگردانی کرسیتوفر نولان است. این در حالی است که خود فیلم‌ساز هنوز تصمیمی برای ساخت دومین قسمت فیلم موفق خود نگرفته است...

به گزارش دنیای سینما , دی کاپریو در یک گفت‌‌وگوی تازه ابراز امیدواری کرد که نولان هر چه زودتر کار نگارش فیلم‌نامه قسمت دوم «آغاز» را شروع کند.

به گفته این بازیگر: «همه عوامل دست به دست هم داده‌اند تا این اتفاق بیفتد و دومین قسمت فیلم هم تولید شود و من امیدوارم هر چه زودتر کلید فیلم‌برداری آن زده شود.»

تحلیل‌گران سینمایی می‌گویند با وجود آمادگی دی‌کاپریو برای حضور در قسمت دوم «آغاز»، بعید به نظر می‌رسد کار تولید آن تا زودتر از دو سال دیگر شروع شود.

نولان این روزها خود را آماده می‌کند تا قسمت تازه‌ای از مجموعه فیلم کمیک استریپی و مبتنی خود به نام «شوالیه تاریکی برمی‌خیرد» را جلوی دوربین ببرد.

فیلم‌برداری این محصول جدید کمپانی برادران وارنر تابستان امسال شروع می‌شود تا برای نمایش عمومی در 20 ژولای 2012 آماده شود.

به این ترتیب، نولان تا اوایل تابستان سال اینده درگیر کارهای پس تولید این فیلم و کارهای مربوط به جلوه‌های ویژه آن خواهد بود.

دی کاپریو تازه از بازی در فیلم جدید و جنجالی کلینت استیوود به نام «جی‌ادگار» فارغ شده است. او قرار است در نسخه جدید سینمایی «گتسبی بزرگ» بازی کند.

این فیلم که پیش تولید آن در کشور استرالیا شروع شده، بزودی در یک منطقه سرسبز این کشور جلوی دوربین می‌رود. باز لورمن کارگردان این فیلم است.

نسخه اصلی فیلم (که براساس قصه یک کتاب پرخواننده به همین نام ساخته شد) اواسط دهه هفتاد میلادی با بازی رابرت ردفورد به نمایش عمومی درآمد و شکست سخت تجاری خورد.

از دی‌کاپریو سال قبل دو فیلم پرفروش «آغاز» و «جزیره شاتر» اکران عمومی شد. هر دو فیلم توانستند نظر مثبت منتقدان سینمایی را جلب کنند.

اخبار هالیوود: «ساموئل ال.جکسون»، لوتر کینگ می شود

ساموئل ال.جکسون با بازی در نقش مارتین لوتر کینگ برای اولین بار در برادوی روی صحنه می‌رود...

به گزارش دنیای سینما , تهیه‌کنندگان نمایش «قله کوهستان» روز پنجشنبه با اعلام این خبر گفتند این بازیگر در این نمایش شب آخر زندگی لوترکینگ، رهبر جنبش حقوق مدنی سیاه‌پوستان را به تصویر می‌کشد.

این نمایشنامه را کاتوری هال، نمایشنامه‌نویس، روزنامه‌نگار و بازیگر نوشته است. «قله کوهستان» اولین بار سال 2009 در لندن روی صحنه رفت و در کمال ناباوری جایزه بهترین نمایشنامه را از جوایز لارنس الیویر برای این نویسنده زن به ارمغان آورد.

گفته می‌شد هالی بری، بازیگر سیاه‌پوست برنده اسکار برای فیلم «ضیافت هیولا» در این نمایش همبازی جکسون می‌شود و نقش خدمتکار مرموز متل را بازی می‌کند، اما تهیه‌کننده نمایش اعلام کرد «وظایف بچه‌داری» منجر به حذف نام او از فهرست بازیگران «قله کوهستان» شد.

این نمایش از زمانی آغاز می‌شود که لوترکینگ سخنرانی مشهور خود یعنی «من در قله کوهستان بوده‌ام» را ایراد کرد و به اتاق شماره 306 در متل «لورین» رفت. این شب تا صبح آخرین ساعات زندگی لوترکینگ است، او روز بعد (آوریل 1968) ترور شد.

«قله کوهستان» از 22 سپتامبر در سالن «برنارد بی.جیکابز» روی صحنه می‌رود و افتتاحیه رسمی آن 13 اکتبر است.

جکسون بازیگر فیلم‌های معروفی چون «داستان عامه‌پسند»، «مارها در هواپیما»، «جکی براون» و «جنگ‌های ستاره‌ای» است. او برای فیلم «داستان عامه‌پسند» نامزد اسکار بازیگر نقش مکمل شده است.

پیشتر او با بازی در دو نمایش نوشته آگوست ویلسن که در جشنواره شکسپیر نیویورک روی صحنه رفت بخت خود در دنیای نمایش را آزموده بود. اخیرا فیلم تلویزیونی «سانست لیمیتد» با بازی او و تامی لی جونز براساس نمایشنامه‌ای نوشته کورمک مکارتی از شبکه اچ‌بی‌او پخش و با تحسین منتقدان روبرو شد.

معرفی بازیگران (چارلز اسپنسر چاپلین, برای همه ی مهرش به انسان)

معرفی بازیگران (چارلز اسپنسر چاپلین, برای همه ی مهرش به انسان)

چارلز اسپنسر چاپلین (1889 - 1977)                Charlie Chaplin

.... شما شگفت انگیزید مردم خوب!

بازتاب های اجتماعی هنر چاپلین, همیشه بیشتر و گسترده تر است از ارزش گذاری های صرفا حرفه ای و هنری کارنامه اش. این جا و آن جا او را بین طرفداران پرشمارش می بینید و در عکسی دیگر در کنار وینستون چرچیل. معلوم نیست کدام شان از ایستادن در کنار دیگری بیش تر مفتخر است.

فیلم های مهم

خیابان آرام (1917)

دوش فنگ (1918)

زندگی سگی (1918)

پسر بچه (1921)

مسافر (1923)

زنی از پاریس (1923)

جویندگان طلا (1925)

سیرک (1928)

روشنایی های شهر (1931)

عصر جدید (1936)

دیکتاتور بزرگ (1940)

موسیو وردو (1947)

لایم لایت (1952)

بعید است بدانید

·        سال ها بعد از این که یک میلیونر شد به زندگی در یک اتاق در یک هتل ارزان قیمت ادامه داد و ماه ها چک های استودیو را در یک صندوق نگه داشت.

·        معتقد بود دورانی که با میوچوال سپری کرد, لذت بخش ترین بخش دوران حرفه ای اش بود; با این وجود حس می کرد که طرح فیلم های این کمپانی برای ذائقه او زیادی فرموله شده بود.

·        وقتی با میلدرد هری اسزدواج کرد 29 ساله بود و هریس 17 سال داشت. وقتی با لیتا گری ازدواج کرد 35 سال داشت و گری 16 ساله بود. وقتی با پولت گدارد ازدواج کرد 47 سال داشت و گدار 26 ساله بود. وقتی 54 ساله بود با اونا اونیل (چاپلین) ازدواج کرد و اونا فقط 18 سال داشت!

·        استن لورل هنرپیشه بدل او روی صحنه در انگلستان بود. وقتی استن لورل و چاپلین به آمریکا نقل مکان کردند; دو نفری یک اتاق در مهمانسرا گرفتند. آشپزی در آن مهمانسرا مجاز نبود. بنابراین هر وقت استن لورل روی تابه غذا می پخت چاپلین ویولون می نواخت تا صدای آن را محو کند.

·        او اولین بازیگری است که تصویرش روی جلد مجله تایم چاپ شده است. (26 جولای 1925)

·        از رزمناو پوتمکین (1925) به عنوان فیلم محبوب اش نام برده است.

·        در جوایز دوربین طلایی در برلین در سال 2005 جرالدین چاپلین در یک سخنرانی جذاب به افتخار جری لوییس گفت که آخرین باری که پدرش را زنده می دید, او یک فیلم از جری لوییس را در تلویزیون تماشا می کرد و فریاد می زد «اون بامزه اس, اون حرومزاده بامزه اس!»

·        در تمام سال هایی که در ایالات متحده زندگی و کار می کرد شهروند ایالات متحده نشد.

قوم و خویش هایی که می شناسید..

·        همسر پولت گدار (از ژوئن سال 1936 تا ژوئن سال 1942) منجر به طلاق

·        پدر جرالدین چاپلین

·        داماد یوجین اونیل

·        عموی اسپنسر دریدن, نوازنده درام گروه راک جفرسون ایرپلین.

خودش گفته...

·        نکته مرکزی کاراکتر من (ولگرد) این است که من برای کارم اهمیت قائلم. من به تمام کارهایی که انجام می دم اهمیت می دهم. اگر من می توانستم کاری را بهتر انجام دهم این کار را می کردم ولی نمی توانم.

·        (در جواب نقدهای منفی درباره آخرین فیلم اش کنتسی از هنگ کنگ) اگر آنها ازش خوششان نمی آید خیلی احمق اند. یک سیاستمدار عاشق یک روسپی می شود. قصه از این بهتر گیر می آید؟!

·        من هیچ استفاده دیگری برای آمریکا ندارم. اگر فرد مقدسی هم رییس جمهور شود من به آنجا بر نمی گردم.

·        غمگینانه ترین چیزی که می توانم تصور کنم عادت کردن به عیاشی است.

·        از لحظه ای که بلیط سینما را می خرید وارد دنیای دیگری می شوید.

·        از من فقط یک چیز باقی مانده است و فقط یک چیز و آن یک دلقک است. دلقک بودن جایگاه مرا خیلی بالاتر از هر سیاستمداری قرار می دهد.

·        تمام چیزی که برای ساختن یک کمدی به آن نیاز دارید یک پارک, یک پلیس و یک دختر زیبا است.

·        (پس از بازگشت از یک تبعید 20 ساله خود خواسته در لس آنجلس برای دریافت اسکار افتخاری در سال 1971 و بعد از اینکه گفته بود از آمریکا متنفر است و هیچ علاقه ای به برگشتن به آنجا ندارد) از شما خیلی ممنونم, این یک لحظه احساس برانگیز است و کلمات در وصف اش قاصرند. فقط می توانم بگویم...ممنون از اینکه افتخار دادید و مرا به این جا دعوت کردید و ... اوه ...شما شگفت انگیزید, مردم خوب, ازتان متشکرم.

این دیالوگ ها فراموش تان نمی شود...

ولگرد (در فیلم روشنایی شهر): مواظب باش چطوری رانندگی می کنی.

میلیونر مست: مگه دارم رانندگی می کنم؟!

...............................

ولگرد (در آخرین صحنه روشنایی شهر, وقتی به دختری برخورده که پنهانی به درمان چشم هایش کمک کرده و عاشق اش بوده): حالا می تونی ببینی؟

دختر کور: بله حالا می تونم ببینم.

...............................

فرمانده شوتز: عجیبه, به نظرم تو یک آریایی هستی.

سلمانی یهودی (نقش اش در دیکتاتور بزرگ): نه. من یک گیاهخوارم!

...............................

فرمانده شوتز: حرف بزن.

سلمانی یهودی: نمی تونم.

فرمانده شوتز: باید این کار رو بکنی. این تنها امید ماست./

ادامه مطلب ...